Cent caravanes se citen al Port de Pollença per promocionar aquest tipus de turisme
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
Part de la recaptació correspon a l'impost de turisme sostenible, que deixa 10,2 milions d'euros
105
Els turistes que han visitat Menorca el 2018 han deixat 1.394 milions d’euros. Això representa un increment de prop del 7% per persona i dia. Cada turista que arriba a l’illa gasta 130 euros cada dia. És la dada més baixa de balears, lluny dels 145 que gasten a Mallorca i els 160 de les Pitiüses.
Si analitzem al detall aquesta despesa turística, s’observa una gran diferència entre el visitant nacional i l’estranger. Els espanyols gasten una mitjana de 93 euros al dia mentre que els que vénen de fora de l’estat quasi 150 euros. Entre aquests, destaca la despesa dels britànics, que creix un 11%. Una diferència atribuïble al preu del transport.
Pel que fa a les estades, Menorca es manté amb una mitjana de 7,5 nits per turista, pràcticament igual que l’any anterior.
I una part d’aquesta despesa turística correspon a l’impost de turisme sostenible, l’ecotaxa. Durant el 2018 Menorca ha aportat 10,2 milions d’euros. És un increment de l’11% en comparació amb el 2017. 588 establiment han fet la liquidació, a més dels creuers.
En el conjunt de Balears, l’ecotaxa ha permès recaptar 122 milions d’euros, un 87% més que l’any anterior.
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca
La comunitat educativa lamenta la pèrdua sobtada d’un referent en la formació artística a les Balears