Els turistes fan 1,3 milions de trajectes, dels quals un 35% corresponen a vehicles de lloguer
/EFE
26El trànsit a les carreteres de les Illes Balears s’ha incrementat un 42% entre el 2005 i el 2015, mentre que a Espanya s’ha reduït un 6%. Un dia normal, els illencs feim 2,6 milions de desplaçaments, el 55% en cotxe particular, el 10% en transport públic i un 33% a peu.
Aquesta radiografia de la mobilitat a la nostra comunitat autònoma s’extreu d’unes 5.900 entrevistes entre residents i visitants. Els turistes que ens visiten fan 1’3 milions de desplaçaments i d’aquests un 35% els fan en cotxe de lloguer. Amb aquestes dades, la Conselleria de Mobilitat vol fer un pla sectorial de Mobilitat.
Fomentar l’ús del transport públic és l’objectiu principal. El 70% dels nostres desplaçaments tenen l’origen i la destinació al mateix municipi, i molts d’aquests moviments en cotxe particular es fan per motius laborals.
Aquest pla director sectorial de Mobilitat es troba en fase d’anàlisi, i es preveu que s’aprovarà el 2018.
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
Es tracta d'un britànic de 40 anys