Logo IB3N
X

Després de 3 anys de negociacions, el sector de la fusta i el moble de les Illes ja té nou conveni col·lectiu

El nou conveni inclou un augment salarial del 16% en quatre anys

27/05/2026

Després de 3 anys de negociacions, el sector de la fusta i el moble de les Illes ja té nou conveni col·lectiu

88

Els sindicats UGT i CCOO han firmat un nou conveni de la Fusta i el Moble amb la patronal del sector. Després de tres anys de negociacions, que s’han romput amb la patronal, i diversos bloquejos, la Conselleria de Treball ha hagut de mediar per arribar a un acord.

El nou conveni inclou un augment salarial del 16% en quatre anys i una retribució per pèrdua de poder adquisitiu entre els 600 i 800 euros, que es cobrarà abans del setembre d’enguany, i que no podrà ser compensada ni absorbible. El responsable de negociació d’UGT Balears, Roberto Serrano, ha explicat que l’acord no ha estat fàcil.

CCOO tenia una vaga prevista per a dilluns que es va cancel·lar per mor de la mediació del Govern en el conflicte. Miguel Pardo, secretari d’Hàbitat del sindicat, ha criticat que no s’hagi suprimit el plus absorbible a la paga per pèrdua de poder adquisitiu, una de les seves línies vermelles, però també ha subratllat que els treballadors ja volien un conveni nou perquè des del 2024 no tenien cap pujada salarial. L’acord s’ha realitzat en el TAMIB i tendrà vigència fins el 31 de desembre de 2029.

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT