Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
El projecte ha tengut un cost de 650.000 € i ha estat executat per l'empresa especialitzada Refoart amb un equip interdisciplinar
Després d’un any i tres mesos d’obres de rehabilitació i més de deu oculta rere una lona, avui s’ha presentat el nou aspecte de la capella del Sagrat Cor de la Seu. Construïda el segle XV, presentava cruis, humitats i capes de brutícia. El projecte de rehabilitació, executat per l’empresa especialitzada Refoart, s’inicià el 2015, però patí diversos endarreriments per la complexitat administrativa i la pandèmia. Un equip interdisciplinari n’ha estat al capdavant, monitorant la capella durant un any per conèixer com es comportava i actuar per atacar l’origen de les patologies detectades. “En els edificis històrics és la causant de les patologies sol ser l’aigua. Aquí detectàrem cruis i humitats per filtracions”, explica Jose Velázquez, l’arquitecte encarregat de l’obra. Per això s’ha actuat en la consolidació dels elements estructurals com murs i coberta.
També s’han recuperat tots els béns immobles que la integren, com els sepulcres o el retaule: “És una peça singular, el primer retaule barroc fet en pedra. I es nota en l’execució, actua gairebé com un mur”, afegeix el restaurador Pere Terrasa. Destaca la feina feta a les pintures. Les de la part inferior són atribuïdes al pintor Ricard Anckermann. Han recuperat el color original després de llevar-los la brutícia acumulada durant anys pel fum dels ciris i capes de vernís oxidades.
El projecte, que ha costat 650.000 euros, ha estat finançat íntegrament pel Capítol Catedral de Mallorca. “Hem de valorar el fet que avui poguem ser aquí presentant el resultat d’aquesta intervenció. La capella del Sagrat Cor té una gran vàlua artística, però també voldria destacar la part espiritual, ja que és una experiència de fe molt arrelada”, conclou el degà president de la Catedral, Antoni Vera. Una experiència que fidels i visitants poden gaudir ara amb tota la seva esplendor.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
La majoria d'incidents han estat per risc de despreniments, amb 33 actuacions dels serveis d’Emergència, seguit de la caiguda d’elements urbans, amb un total de 29 incidències