Els experts alerten d’un fenomen que cada vegada és més popular entre els adolescents
Les begudes energètiques i els cigarrets electrònics són la nova porta d’entrada al consum d’altres substàncies. I malgrat la toxicitat dels ingredients, de cada vegada són més populars entre els més joves. Els experts avisen que cal conscienciar sobre els perills que tenen per a la salut.
El 25% dels joves d’entre 18 i 35 anys consumeixen begudes energètiques cada setmana i, d’aquests, gairebé la meitat ho fan cada dia. Són xifres que preocupen. Encara més quan aquest consum es fa entre menors. Es tracta d’un canvi d’hàbits davant del qual, asseguren els experts, hi ha molt de desconeixement.
Al darrere, hi ha marques amb grans campanyes de màrqueting lligades, sovint, a influenciadors i youtubers. Cal, diuen, combatre el mite i fer saber que no aporten energia, sinó que acceleren el metabolisme. El seu consum té múltiples conseqüències per a la salut no gaire positives.
La prevenció, diuen, és primordial. El govern central treballa per prohibir-ne la venda als menors de 16 anys i limitar-la entre els menors de 18. També es vol regular la publicitat que se’n fa.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Des de fa uns dies se'n poden veure en gran quantitat en el seu viatge migratori cap al nord d'Europa
El dispositiu, amb més d'un centenar d'agents de la Policia Nacional i la policia local de Palma, ha permès intervenir diverses substàncies estupefaents, doblers en efectiu i esbucar set punts de venda