Els paons assilvestrats preocupen el sector agrari de Menorca
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració
Podria tractar-se de restes de coets espacials o de satèl·lits
El CSIC ha descartat que el bòlid detectat la nit del divendres, que va sobrevolar l’est peninsular fins a perdre’s en la mar al sud de la Comunitat Valenciana sigui un míssil, i més aviat podria tractar-se de restes de coets espacials o de satèl·lits.
S’ha descartat que ho sigui després que un equip d’investigadors de l’Institut de Ciències de l’Espai ICE-CSIC hagi analitzat amb detall les imatges i mesuraments presos del bòlid. El comunicat recalca que la Xarxa de Recerca de Bòlids i Meteorits apunta al fet que el bòlid va ser produït per la reentrada d’un objecte artificial en òrbita terrestre “i, per tant, descarta que es tracti d’un míssil balístic”.
“Les dades preliminars obtingudes fins al moment ens fan decantar-nos perquè el bòlid fos produït per la reentrada d’un objecte artificial en òrbita terrestre”, com podrien ser satèl·lits o restes de coets espacials, ha indicat l’astrofísic Josep Maria Trigo, de l’ICE, qui ha afegit: “Les reentrades són cada vegada més freqüents”.
El bòlid, denominat per l’ICE-CSIC com SPMN290324ART, va ser gravat i fotografiat per nombrosos aficionats a l’astronomia.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració
L'han hagut de traslladar a Son Espases en helicòpter a causa de la gravetat prevista de les ferides
S’han decomissat més de mig miler de plantes de marihuana