Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
També se l'acusa de blanqueig de capital
278
La Guàrdia Civil han detingut un home de 56 anys que treballava al Museu del Santuari de Lluc com a presumpte autor d’un robatori amb força continuada. Hauria sostret joies, monedes d’època romana, 448 medalles i 20 peces catalogades com a Béns d’Interès Cultural (BIC). També se l’acusa d‘haver robat 25.000 € en efectiu de caixes fortes i almoines de la basílica i de blanqueig de capital.

Els agents apunten que l’arrestat hauria substituït els cordons d’or mallorquins datats del segle XVIII i XIX per peces de bijuteria. Així com se n’hauria enduit una gran quantitat de peces de patrimoni històric. Aquesta pèrdua, però, no havia estat denunciada.
El prior del Santuari de Lluc i el responsable del Museu del Santuari de Lluc varen denunciar els fets el passat 20 de febrer després que un visitant avisàs que les peces exposades no coincidien amb les originals i en faltaven. A partir d’aquí varen començar a investigar els fets. Varen descobrir que un home que treballador del museu havia venut cordons d’or i diverses medalles catalogades com a BIC a un local de compra i venda de Palma entre el març i el juliol de l’any passat. A més, aquestes peces ja havien estat foses.
Varen detenir el sospitós aquest dijous. Per una banda, varen registrar la seva taquilla, on varen trobar una caixa amb monedes antigues d’Isabel II, cinc bosses amb monedes de les donacions a la basílica i monedes i peces prehistòriques que pertanyien a una antiga exposició del museu. I, per l’altra, a casa seva varen localitzar un fals sostre a un armari on hi havia guardat 25.000 €, 100 peces i joies catalogades com a BIC.
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
El marit de la víctima i diversos testimonis varen evitar que una dona fos introduïda per força dins un vehicle