Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

S'han identificat 31 menors que apareixien en vídeos o fotos pornogràfiques, dotze dels quals s'enregistraven ells mateixos
La Policia Nacional ha identificat 31 menors en risc que apareixien en vídeos o fotos de caràcter pornogràfic. Un dels arrests va tenir lloc a Mallorca, en detectar que una mare gravava contingut de caràcter pedòfil al seu fill. Els altres dos detenguts assetjaven sexualment menors a través de xarxes socials.
Els obligaven, fent-los xantatge, a exhibir-se. Dotze dels menors identificats s’enregistraven ells mateixos en actituds sexuals, per compartir els vídeos a través d’Internet.
La investigació es va iniciar a començaments del 2020, en el marc de les indagacions que, habitualment i en col·laboració amb altres països, es duen a terme a la pàgina web i a les diferents xarxes socials, per localitzar i identificar possibles menors d’edat en situació de risc o víctimes de delictes de caràcter sexual.
Els agents varen rebre informacions de la presència d’imatges de contingut sexual en què apareixia un nin nuu i que es podrien haver pres en algun punt d’Espanya. La investigació no va ser senzilla, ja que no es disposava d’adreces IP utilitzables, i varen haver de fer un rastreig en fonts obertes. Finalment, els investigadors varen aconseguir localitzar a Mallorca l’infant i la mare.
Durant l’entrada i el registre, es varen trobar, al mòbil de la mare, multitud de fotografies i vídeos de caràcter sexual, per la qual cosa va ser detenguda com a presumpta autora d’un delicte de producció de pornografia infantil.
Detengut un jove per assetjar menors sexualment
A través d’Europol, la Policia Nacional va tenir coneixement que dues menors canadenques, una de 10 i una altra de 17 anys, havien denunciat ser víctimes de ciberassetjament de menors per part d’un home que les obligava a enviar fotografies de contingut sexual després de ser sotmeses a amenaces i xantatges.
La investigació va dur els agents fins a la localitat malaguenya de Marbella, on podria residir el presumpte autor dels fets. Les gestions que es varen dur a terme varen permetre detenir un jove, després de trobar abundants converses en dispositius electrònics amb menors canadencs, així com diverses fotos d’adolescents, a les quals obligaven a exhibir-se.
En el marc d’aquesta operació, els agents varen aconseguir identificar, a diferents províncies espanyoles, dotze menors d’edat que s’havien gravat en actituds sexuals i havien compartit aquest contengut a les xarxes socials.
La Policia Nacional aconsella fer un ús responsable del web i les xarxes socials. Igualment, els experts recomanen avisar un adult en cas de rebre una imatge compromesa d’algú, bloquejar o denunciar persones molestes o que fan propostes inadequades a través d’Internet i ser prudent a l’hora d’enviar contingut a persones desconegudes.
Els agents aconsellen, en el cas de rebre imatges de pornografia infantil als nostres dispositius, posar-ho en coneixement de les autoritats de manera immediata. Per això, la Policia Nacional té un correu electrònic: denúncies.pornografia.infantil@policia.es, en què els ciutadans poden denunciar aquest extrem.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella
L'home des be visita 105 cases durant tot el dia