X

Detinguda a Palma per estafar 78.000 euros amb falses inversions en criptomonedes

La dona, que primer va ser víctima, va acabar captant inversors per a una xarxa criminal

24/08/2025

Detinguda a Palma per estafar 78.000 euros amb falses inversions en criptomonedes

Imatge d'arxiu. Foto: Policia Nacional.

108

Una dona ha estat detinguda a Palma per la Policia Nacional com a presumpta autora d’un delicte d’estafa relacionat amb falses inversions en criptomonedes. Les víctimes varen denunciar pèrdues de 18.000 i 50.000 euros, sumant un total de 78.000 euros.

La investigació, a càrrec del Grup de Delictes Tecnològics i Delinqüència Econòmica, va començar el desembre passat, quan es va detectar una sèrie de pagaments en criptomonedes a una dona que figurava com a beneficiària en comptes oberts al seu nom. El juny, una segona víctima va denunciar que uns suposats agents comercials l’havien posat en contacte amb una persona de l’illa per iniciar el procés d’inversió.

Els agents varen seguir la traçabilitat dels fons en l’entorn de les criptomonedes, un sistema que les organitzacions criminals utilitzen per dificultar el seguiment dels diners. La dona detinguda va ser clau per facilitar el contacte entre les víctimes i els estafadors.

Segons la policia, la detinguda també havia estat víctima d’una estafa prèvia. Després, la mateixa xarxa criminal li va oferir la possibilitat de captar nous inversors a canvi d’un benefici econòmic. La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions.

24/08/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT