X

Detingut un dels patrons més actius d’embarcacions de transport irregular de migrants d’Algèria a les Pitiüses

Ha estat una actuació conjunta de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil

07/07/2025

Detingut un dels patrons més actius d’embarcacions de transport irregular de migrants d’Algèria a les Pitiüses

38

La Policia Nacional a Eivissa en col·laboració amb la Guàrdia Civil ha detingut un ciutadà d’origen algerià com a presumpte autor d’un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i afavoriment de la immigració il·legal. Es considera un dels patrons més actius de pasteres dedicades al transport il·legal de persones a Eivissa i Formentera.

La recerca va començar després de l’arribada d’una embarcació a les costes de Formentera el mes d’abril. Les declaracions dels ocupants, juntament amb l’anàlisi dels vídeos aportats i altres proves recaptades, varen permetre identificar el patró.

Gràcies a la difusió d’aquestes imatges entre els cossos policials, varen poder localitzar-lo i detenir-lo. Havent analitzat exhaustivament altres arribades recents d’embarcacions similars, es confirma la sospita que la mateixa persona estava darrere diversos casos d’entrada irregular de persones.

L’investigat, que té diversos antecedents similars durant els dies previs a la detenció, va ser detectat actuant de nou com a patró en dues embarcacions més. Una d’elles va haver de ser interceptada a gran velocitat pel Servei Marítim de la Guàrdia Civil per evitar que col·lidís amb roques.

Notícies relacionades >

07/07/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT