Júlia Saura, autora d’unes carotes de Sant Joan que “fan festa”
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
En cas de confirmar-se que es tracta d'una mort per violència masclista, seria el segon feminicidi d'una menor en només una setmana
Imatge d'arxiu. /EFE
149La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 22 anys per la mort d’una menor de 14 anys a Alcalá la Real (Jaén), han informat aquest dimecres a EFE fonts pròximes a la recerca.
De moment es desconeix la relació entre el detingut i la víctima que, segons els primers indicis, va poder morir per asfíxia, segons ha informat Diario Jaén, encara que l’autòpsia determinarà la causa de la defunció. No es descarta que es tracti d’un cas de violència masclista, un feminicidi. De ser així seria el segon feminicidi d’una menor en només una setmana. Fa just una setmana van trobar morta una menor de 17 anys dins un traster de Totana. L’autor confés era la seva exparella, de 19 anys.
En el cas de Jaén, va ser l’home qui va telefonar aquest dimarts als serveis d’emergència entorn de les 22.00 hores per confessar el crim, que investiga ara la Guàrdia Civil.
La Subdelegació del Govern a Jaén i el batle de la localitat, Marino Aguilera, han confirmat la troballa del cos de la jove i que s’estan investigant les causes de la seva mort.
Al lloc dels fets es van personar la Policia Local, la Guàrdia Civil i serveis mèdics, que van constatar la mort de l’adolescent, presumptament a les mans del jove, que roman detingut en dependències de la policia municipal, on se li prendrà declaració.
Des de 2003, són 12 les menors d’edat que han mort víctimes de la violència masclista, i d’elles set d’entre 16 i 17 anys.
Les víctimes de la violència masclista i el seu entorn poden sol·licitar assistència les 24 hores del dia a través del telèfon 016, el correu electrònic 016-online@igualdad.gob.es i el número de WhatsApp 600 000 016.
En una situació d’emergència, es pot telefonar al 112 o als telèfons d’emergències de la Policia Nacional (091) i de la Guàrdia Civil (062) i, quan la crida és impossible, es pot recórrer a l’aplicació ALERTCOPS, des de la qual s’enviarà un senyal d’alerta a la Policia amb geolocalització.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
José Capó, s'Homo des Be, farà 89 visites i dos tocs de dol aquest Diumenge des Be
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027