Almanco quatre detinguts en una operació de la Guàrdia Civil a Palma relacionada amb robatoris a la Part Forana
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Es tracta d'un antic mariner que va forçar la porta d'entrada de l'embarcació i hi va vessar benzina per calar-hi foc
Imatge del pesquer incendiat. Foto Guàrdia Civil
319La Guàrdia Civil ha detingut un home per incendiar un vaixell de pesca al Port d’Alcúdia. A l’home se l’imputa un delicte de danys per provocar el foc a la barca de bou, atracada al moll de pescadors.
Els fets van tenir lloc la matinada del 7 de juny. Aquell vespre el propietari de l’embarcació va acudir-hi alertat per unes cortines mal col·locades i va trobar la sala de control totalment calcinada. En la investigació per intentar esclarir l’incendi hi han participat agents de la Guàrdia Civil de les unitats de Seguretat Ciutadana, Policia Judicial i especialistes en incendis del Laboratori de Criminalística de l’institut armat.

Agents de la Guàrdia Civil inspeccionant l’embarcació incendiada. Foto de la Guàrdia Civil.
Després d’analitzar les càmeres de seguretat, els agents van identificar l’autor dels fets, un antic treballador de l’embarcació. L’home, de trenta-nou anys, va accedir a l’embarcació, va forçar una de les portes laterals del vaixell i una vegada a dins la sala de control hi va vessar benzina i hi va calar foc. Després va tancar la porta.
L’home, però, va patir un accident quan abandonava el vaixell i, fruit de la caiguda, es va fracturar la tíbia d’una cama. Els danys ocasionats en l’embarcació estan valorats en 150.000 euros. A l’home se l’imputa un delicte de danys.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
L'ONG Caminando Fronteras ha donat l'avís i assenyalen que són tres barques desaparegudes, en una de les quals viatgen, almanco, 10 dones i 2 infants