Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Es tracta d'un antic mariner que va forçar la porta d'entrada de l'embarcació i hi va vessar benzina per calar-hi foc
Imatge del pesquer incendiat. Foto Guàrdia Civil
235La Guàrdia Civil ha detingut un home per incendiar un vaixell de pesca al Port d’Alcúdia. A l’home se l’imputa un delicte de danys per provocar el foc a la barca de bou, atracada al moll de pescadors.
Els fets van tenir lloc la matinada del 7 de juny. Aquell vespre el propietari de l’embarcació va acudir-hi alertat per unes cortines mal col·locades i va trobar la sala de control totalment calcinada. En la investigació per intentar esclarir l’incendi hi han participat agents de la Guàrdia Civil de les unitats de Seguretat Ciutadana, Policia Judicial i especialistes en incendis del Laboratori de Criminalística de l’institut armat.

Agents de la Guàrdia Civil inspeccionant l’embarcació incendiada. Foto de la Guàrdia Civil.
Després d’analitzar les càmeres de seguretat, els agents van identificar l’autor dels fets, un antic treballador de l’embarcació. L’home, de trenta-nou anys, va accedir a l’embarcació, va forçar una de les portes laterals del vaixell i una vegada a dins la sala de control hi va vessar benzina i hi va calar foc. Després va tancar la porta.
L’home, però, va patir un accident quan abandonava el vaixell i, fruit de la caiguda, es va fracturar la tíbia d’una cama. Els danys ocasionats en l’embarcació estan valorats en 150.000 euros. A l’home se l’imputa un delicte de danys.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució