S'aconsella als pares que facin control preventiu les seves xarxes socials i aplicacions, ja que és cada vegada més per aquesta via que intenten involucrar a menors en aquests delictes
Detingut a Formentera un menor d’edat per tinença i tràfic de pornografia infantil.
La Policia Nacional a Eivissa van rebre un informe en què s’avisava de la descàrrega i distribució de pornografia infantil per part d’un usuari situat a l’illa de Formentera. Es va localitzar l’usuari, que era un jove menor d’edat, al seu domicili de Formentera, que mitjançant una aplicació mòbil, descarregava i compartia gran quantitat d’arxius de pornografia infantil.
Es va sol·licitar del Jutjat que entén de la causa manament d’entrada i registre en l’habitatge d’aquest, i així mateix es va detenir aquest home com a presumpte autor d’un delicte de tinença i distribució de pornografia infantil i corrupció de menors.
En aquest registre es va intervenir divers material informàtic del qual feia ús l’investigat, així com el seu mòbil personal. La policia recorda que la legislació espanyola no distingeix entre formes de pornografia infantil. Qualsevol representació d’un menor realitzant conductes sexuals o contingut sexualment explícit es considera pornografia infantil, independentment de si es tracta d’imatges reals o fictícies creades informàticament mitjançant intel·ligència artificial.
En cas de descàrrega accidental d’un arxiu pedòfil s’ha d’esborrar immediatament, i s’ha d’informar la policia del lloc on s’ha produït aquesta descàrrega per a la seva investigació, ja que la tinença d’aquest material es considera en tot cas delicte.
Igualment, s’aconsella als pares de menors d’edat que facin ús de telèfons mòbils, que exerceixin un control preventiu sobre les seves xarxes socials i aplicacions, ja que són cada vegada més les aplicacions mòbils i xarxes socials en les quals s’intenta involucrar a menors d’edat en aquests tipus de delictes.