La Policia Nacional ha detengut quatre homes de nacionalitat espanyola acusats de formar part d’un grup criminal que hauria comès prop de 80 furts en comerços del centre de Palma, entre l’octubre del 2025 i aquest gener.
Els investigadors han identificat un modus operandi comú, amb actuacions repetides en 25 establiments; sobretot botigues de roba i farmàcies. Es calcula que el perjudici econòmic total supera els 18.000 euros.
Els agents varen començar la investigació el mes de desembre del 2025. Varen detectar un augment notable de denúncies per furts durant descuits. Les perquisicions varen revelar que els autors actuaven sempre en parella: entraven als comerços, collien productes col·locats a prop de les portes i fugien cametes amigues, abans que els poguessin interceptar.
Un dels establiments afectats va arribar a patir fins a 25 furts. Paral·lelament, els agents també investigaven diversos robatoris amb força en vehicles, comesos a aparcaments del centre de Palma. Va resultar que eren obra de dos dels quatre detinguts.
La Policia Nacional va activar un dispositiu de recerca i els sospitosos varen quedar detinguts aquest dilluns i varen ser posats a disposició judicial. La jutgessa instructora ha decretat per a tots quatre una ordre d’allunyament del centre de Palma.
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa
Rodada en la seva major part a l'illa, el director, David Ilundain, confia que el públic quedi atrapat per aquest thriller que mescla cinema social i quinqui