Un iman salafista utilitzava filmacions per captar, adoctrinar i radicalitzar persones de l'illa
Efectius de la Policia traslladen un home detingut a Inca acusat de formar part del Daesh. /EFE
23Les autoritats espanyoles, alemanyes i britàniques han detingut aquest dimecres sis persones acusades de formar part de l’organització terrorista Daesh, quatre d’elles a Mallorca, segons ha informat el Ministeri d’Interior. En concret, han detingut dues persones a Inca, una a Ariany i una més a Binissalem. Dues persones persones més han estat detingudes al Regne Unit i Alemanya, on encara tenen lloc “diversos escorcolls” relacionats amb aquesta operació.
Segons Interior, la cèl·lula tenia “ramificacions internacionals” i es dedicava a elaborar i difondre “material audiovisual molt radical” i a organitzar reunions clandestines cada setmana per “determinar la voluntat de joves afins al seu ideari” i convèncer-los per viatjar a zones de conflicte.
Els detinguts justificaven i enaltien la jihad violenta defensant públicament accions suïcides similars a les realitzades a Europa i actuaven sota un compromís ferri a l’organització terrorista Daesh.
La investigació va arrencar el 2015, quan les autoritats van detectar una sèrie de vídeos en una pàgina web en què es veia el “procés d’adoctrinament, captació i viatge a Síria d’un jove musulmà resident a Espanya“.
“Es va identificar el promotor de la filmació, un imam salafista, detingut ara al Regne Unit i investigat per diversos països europeus”, ha explicat Interior. Aquest havia viatjat en aquestes dates a Mallorca i començava a dinamitzar un grup -els que han estat detinguts aquest dimecres- per exercir “funcions de captació, adoctrinament i radicalització en favor del Daesh, i convertir-se a partir d’aquest moment en el seu líder espiritual”. D’aquesta manera, usava la seva posició per exercir influència entre els integrants de la seva comunitat.