Intervenen més de 1.600 falsificacions a Porto Cristo
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual

Es calcula que hi podria haver més de 400 afectats
La Policia Nacional ha detingut tres persones per diversos delictes contra els drets dels treballadors. Es tracta de dos homes, de 37 i 39 anys, i d’una dona de 50. Tots d’origen marroquí. Segons els investigadors, els arrestats eren els responsables d’una coneguda empresa de construcció a Manacor.
Durant anys haurien falsificat contractes laborals per aconseguir permisos de residència a canvi de quantitats de doblers que oscil·laven entre els 4.000 i els 7.000 euros. Es calcula que hi podria haver més de 400 afectats.
La recerca es va iniciar per informacions rebudes en el grup I de l’UCRIF de la Policia, on una víctima denunciava que, després de diversos anys en situació irregular a Espanya, va cercar alguna empresa per a treballar amb contracte laboral. Llavors fou quan es va posar en contacte amb un responsable de l’empresa de Manacor, coneguda per tenir feina i vendre contractes laborals a estrangers sense papers perquè poguessin obtenir la residència.
Va ser en posar-se en contacte amb un responsable la societat, segons la víctima, quan aquest li va sol·licitar 7.000 euros per realitzar-li un contracte i poder aconseguir la seva targeta de residència. També li va indicar que si tenia feina real el contractaria i li descomptaria del seu salari les quotes de la Seguretat Social.
Arran d’aquesta informació, els agents varen poder comprovar l’existència d’altres ciutadans estrangers en la mateixa situació. Aquests també s’havien vist obligats a “pagar” fortes quantitats de diners per a ser contractats i poder legalitzar la seva situació a Espanya. Patiren, de la mateixa manera, retallades en els seus drets laborals una vegada iniciaven la seva activitat laboral.
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual
Travessava el pas de vianants amb la seva família quan un cotxe els ha envestit
Vuit persones han resultat ferides, entre les quals dues dones traslladades en estat crític a l'hospital de Son Espases
La Guàrdia Civil investiga l'atac a set autobusos, d'una de les empreses concessionàries, que han patit danys amb diversos vidres romputs