Detenen un pilot de dron per fer volar l’aparell damunt un acte amb la reina Sofia
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
L'informe del succés va concloure que es varen produir un cúmul d'errades tècniques i humanes que causaren la tragèdia aèria
Eren les 14.45 del 20 d’agost de 2008. El vol JK5022 de la companyia Spanair que feia la ruta Madrid–Gran Canària des de l’Aeroport Madrid-Barajas aconseguia enlairar-se amb més d’una hora de retard. Era el segon intent de l’aeronau de creuar la pista de l’aeroport desprès d’un primer intent sense èxit.
El capità va avortar un primer enlairament i l’avió va ser revisat. Una hora més tard va tornar a la pista. Ascendeix 60 metres, però el motor de l’ala esquerra s’incendia quan prenia alçada i cau en picat a un rierol proper. El fusellatge va quedar fet miques.
Moren 154 persones i 18 resulten ferides. Tan sols 19 passatgers sobreviuen al succés. Entre els morts, el mallorquí Francisco Javier Mulet, copilot de l’avió i els pilots residents a Mallorca Antonio García Luna i José Fernández Vázquez.
Les causes de l’accident, un cúmul d’errades tècniques i humanes, segons l’informe pericial. Segons els jutges de l’Audiència Provincial de Madrid, la responsabilitat és només dels dos pilots, i la seva actuació, assenyalen, errònia.
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
La víctima estava ingressada a l’UCI de l’Hospital Mateu Orfila amb cremades molt greus
L’home hauria saltat al camp i copejat un infant de 12 anys; el jutjat n’ha decretat una ordre d’allunyament
L'Ajuntament de Palma ha prohibit de forma cautelar que l'agressor, un altre venedor, torni al mercat