X

Deu anys després de la Selectivitat

"Tornaria a repetir la carrera, l'estudiaria mil vegades"

05/06/2025

Deu anys després de la Selectivitat

139

Els exàmens de Selectivitat són un moment clau i decisiu en la vida de moltes persones. Però sovint les expectatives creades i els plans que els joves fan de futur acaben distant molt de la realitat.

Per comprovar-ho, hem fet la vista enrere i hem cercat la llista d’aquells alumnes que van treure la millor nota ara fa deu anys, el curs 2014-2015. L’aleshores conseller d’Educació, Martí March, i el rector de la UIB, Llorenç Huguet, els varen rebre a la Conselleria d’Educació i Universitat.

Els millors alumnes de Selectivitat del curs 2014-2015. Foto: CAIB

Entre ells, hi trobam en Joan Roig Abraham i en Jaume Ramon Sampol.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by IB3 (@ib3)

En Joan, alumne de l’IES Sineu, va treure un 9,8 (sobre 10!), la tercera millor nota de les Balears. Això li va permetre entrar al grau de Bioquímica de la UIB. El primer curs va treure la millor nota de la Facultat de Ciències de la seva promoció. “M’agradava molt estudiar i em provava a mi mateix”, explica. Per això mateix va creure que havia de fer carrera com a investigador. Va demanar una beca per fer el doctorat i, després, va començar el màster per ser professor i tenir la porta oberta a la docència: “Ja estava un poc cansat del ritme frenètic i veia que el doctorat seria més pressió, més estudiar, viure amb nirvis…”. I a poc a poc va anar descartant també el fet d’investigar. “La investigació no està gaire bé, a Espanya”, resumeix.

En aquell temps va començar a involucrar-se més en el foravila de ca seva i va renunciar a la beca. Va pensar que tindria més temps sent professor que investigant i fent el doctorat. Això li permetria fer feina al camp els horabaixes i els estius.

Joan Roig Abraham en una imatge del 2015.

Amb 23 anys va començar a fer de professor, però va trobar que era massa jove per deixar d’estudiar i va anar a Barcelona a fer un màster que ja havia començat a distància sobre nutrició i salut i un altre de desenvolupament i innovació alimentària. Els va cursar alhora pensant en el seu futur com a agricultor.

Després va tornar a Mallorca, va aprovar les oposicions de professor i es va donar d’alta com a agricultor. Així que, deu anys després d’aquell moment tan decisiu i emocionant, la seva vida està dividida entre les seves dues grans passions: compagina la feina a mitja jornada com a professor de secundària de l’IES Portocristo amb la de jove agricultor a la finca familiar de Son Burixó, on es dedica a cultivar fruita i cereals. I tot plegat, combinat amb la faceta de regidor de l’Ajuntament de Sant Joan.

En Jaume, que va estudiar a l’IES Berenguer d’Anoia, va treure la quarta millor nota, el 2015: un 9,794 (sobre 10). “Va ser una alegria tancar aquell període que record amb tanta estima”. De fet, reconeix que li va costar tancar l’etapa d’estudiant d’institut, un dels millors moments, per a ell.

En aquell moment va iniciar uns estudis universitaris de prestigi: Enginyeria Aeroespacial. Però després de fer-ne el primer curs es va adonar que allò no li agradava. Hi havia arribat atret per l’aviació, una temàtica que li agrada especialment, però l’enginyeria el va decebre.

“I amb la mateixa nota de Selectivitat, que es guardava dos anys, vaig decidir fer un canvi brusc, canviant de branca i passant a Medicina“. Assegura que va gaudir dels estudis a Madrid: “Tornaria a repetir la carrera, l’estudiaria mil vegades”. Després va començar la residència de metge de família, però després d’un any va renunciar-hi: “No podia sofrir el ritme laboral dels metges interns residents (MIR)“. Va acabar molt decebut i esgotat per les guàrdies de 24 hores seguides, els sous baixos i la gran càrrega laboral que suporten els metges residents.

Aleshores va decidir passar a una altra de les seves vocacions de tota la vida: la docència. Ara exerceix de professor de secundària de ciències. “I no descart poder tornar a fer atenció sanitària quan el sistema sigui un poc més humà“.

05/06/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT