Reporters Sense Fronteres presenta les dades d'enguany dels reporters que han estat silenciats amb la seva mort: 65 en total
Enguany, seixanta cinc periodistes han mort mentre informaven o perquè algú ha volgut silenciar el contingut de les seves informacions. Són dades de Reporters Sense Fronteres, que mostren que, tot i que aquest 2017 les xifres generals han caigut, sí que han augmentat els casos en les dones professionals mortes.
En aquest 2017, deu dones periodistes han mort enguany mentre exercien la seva professió, el doble que l’any 2016. Aquesta xifra contrasta amb les dades generals, les més baixes dels darrers 14 anys. Un fet motivat per la fugida dels informadors de països en conflicte com Líbia, el Iemen o Síria, que és el país amb més reporters morts: 12. Mèxic està en el segon lloc amb 11.
L’informe de Reporters Sense Fronteres denuncia que moltes de les víctimes són periodistes d’investigació amb llarga experiència, que treuen a la llum informacions que comprometen els que seran els responsables dels seus assassinats. És el cas de Miroslava Breach, que havia destapat casos de corrupció política i abusos de drets humans a Mèxic. Va morir d’un tret al cap mentre duia el seu fill a l’escola. O el cas de Daphne Caruana, que va signar reportatges que sacsejaven la classe política a Malta per presumpta corrupció. Va morir en esclatar una bomba al seu cotxe. Aquest informe també posa en relleu altres xifres alarmants.
Enguany, 326 periodistes es troben empresonats, principalment al Marroc i a Rússia. I 54 es troben segrestats per grups armats o criminals.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut