Els fusters adverteixen del retrocés de la persiana, en favor del vidre i l’alumini
Les noves tendències en disseny arraconen un element sostenible vinculat a la tradició arquitectònica de les Illes
Per illes, la gran majoria dels donants s'han registrat a Mallorca, amb més de 40; seguida d'Eivissa i Formentera, amb 7, i, en darrera posició, Menorca, amb 4
Els hospitals de les Balears han rebut el 2022 més de 150 òrgans per a trasplantaments, gràcies a l’altruisme d’una cinquantena de donants i de les seves famílies. Això fa que siguem la comunitat número 12 de la llista de donants de tot el país.
Per illes, la gran majoria dels donants s’han registrat a Mallorca, amb més de 40; seguida d’Eivissa i Formentera, amb 7, i, en darrera posició, Menorca, amb 4.

Pel que fa al nombre d’òrgans generats, 100 han estat de ronyó, més de 30 de fetge, 10 de pulmó, 8 de cor i 4 de pàncrees.

Primer trimestre del 2023
En els 3 primers mesos d’enguany, l’hospital de Son Espases ha dut a terme ja 17 trasplantaments renals i 4 d’hepàtics, una intervenció que es fa a les Illes des de fa poc més d’un any.
Còmput estatal
Durant el 2022, a tot l’Estat es feren 5.383 trasplantaments, un 15% més que en l’any anterior i una xifra molt similar ja a la del 2019, l’any prepandèmia. El 65% foren de ronyó, el més comú, seguit de l’hepàtic i el pulmonar. De moment, enguany ja se n’han dut a terme 15 a tot Espanya. 49 donants varen ser ciutadans que havien sol·licitat l’eutanàsia, una pràctica possible des del 2021, que ha possibilitat el trasplantament a 130 pacients. A principis d’any, n’hi havia 4.700 en llista d’espera en l’àmbit estatal.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les noves tendències en disseny arraconen un element sostenible vinculat a la tradició arquitectònica de les Illes
Els avisos grocs per tempesta s’han reactivat a les 10.00 h, mentre els serveis d’emergències continuen treballant per recuperar la normalitat
Són dades del Ministeri de l'Interior, que afirmen que on més puja és a Inca i on baixa, a Manacor