Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
El jutge Florit investiga un presumpte delicte de descobriment de secrets
El secret professional dels periodistes, que serveix per garantir l’anonimat de les seves fonts és, segons els experts en Dret Constitucional, la base de la llibertat d’informació i per la qual cosa també de la llibertat d’expressió. Drets fonamentals protegits per la Constitució i pel Conveni Europeu per la Protecció dels Drets Humans, encara que aquesta informació es pugui filtrar d’una investigació secreta.
Després de la llarga jornada viscuda ahir a ambdós mitjans de comunicació, les redaccions de Diario de Mallorca i de l’agència de notícies Europa Press han iniciat el dia amb normalitat. A la seu del diari s’ha esperat, al llarg del dematí, el retorn dels policies amb una ordre judicial, que finalment no s’ha produït. Des de les direccions dels dos mitjans han anunciat accions legals.
Des de l’Associació de Periodistes de les Illes (APIB) i també el sindicat de periodistes (SPIB) consideren aquests atacs a la llibertat de premsa com un atac sense precedents a les Illes:També la Federació d’Associacions de Periodistes d’Espanya considera que aquesta confiscació vulnera el dret dels professionals del periodisme i recorda que la jurisprudència eximeix del delicte als periodistes i l’atribueix als funcionaris que filtren la informació.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
Avui, ja recuperada i quinze anys després d'aquell procés que la va marcar de per vida, insisteix en la importància de la prevenció