Un acte organitzat per la Plataforma contra els Megacreuers de Palma, en el marc de la contra cimera Social del Turisme que se celebra aquest cap de setmana
Imatge d'arxiu.
19Organitzacions d’arreu d’Europa en contra dels creuers participen avui en una taula redona sobre els efectes d’aquesta indústria. És un acte organitzat per la Plataforma contra els Megacreuers de Palma, en el marc de la contra cimera Social del Turisme que se celebra aquest cap de setmana en contraposició a la cimera de ministres de Turisme de la Unió Europea de dilluns i dimarts.
El debat sobre els creuers serà a partir de les 10:00 hores a l’Estudi General Lul·lià, i hi participaran la investigadora Francesca Savoldi, que ha estudiat els moviments de resistència a aquestes embarcacions arreu de la Mediterrània, i també membres d’organitzacions d’Alemanya, de Venècia i de Catalunya.
Entre ells, Dídac Navarro, d’Ecologistes en Acció i membre d’Stop Creuers Catalunya, que defensa la desaparició progressiva d’aquest tipus de turisme a ports com el de Barcelona. Navarro considera que s’ha fet molt poc per limitar o regular aquesta activitat a la ciutat, i s’oposa al projecte d’ampliació del port que actualment s’està licitant. Denuncia problemes com la contaminació, la massificació de les ciutats i els baixos impostos que paguen les navilieres. En representació de l’organització conservacionista We Are Here de Venècia, participarà a la taula redona l’activista Jane da Mosto. El 2021 es va prohibir als megacreuers fondejar en el centre històric de la ciutat italiana.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella