X

Dilluns de vaga a onze aeroports alemanys

Les aturades podrien afectar més de mig milió de passatgers

09/03/2025

Dilluns de vaga a onze aeroports alemanys

Un passatger fa un foto al panell de vols de Son Santjoan, aquest diumenge.

54

Aquest dilluns, onze aeroports alemanys estan de vaga, convocada pel sindicat Verdi, per reclamar millores salarials per als treballadors que fan feina al sector públic i als serveis d’assistència en terra. La vaga arriba després de dues rondes de negociacions fallides. Els aeroports afectats són els de Múnic, Stuttgart, Frankfurt, Colònia/Bonn, Düsseldorf, Dortmund, Hannover, Bremen, Hamburg, Berlín-Brandenburg i Leipzig-Halle. Es calcula que l’aturada ha impedit operar quasi 3.500 vols i que podria afectar més de mig milió de passatgers. A la terminal aeroportuària de Palma ja s’han anunciat les corresponents cancel·lacions des d’aquest diumenge vespre.

El que cerca el sindicat és un augment salarial del 8%, però d’almanco 350 euros al mes, tres dies lliures més i primes per fer feina en horaris poc favorables i que suposin una càrrega addicional. També es demana un augment de 200 euros mensuals en els salaris de les persones en formació i en pràctiques. Per la seva banda, la patronal ha rebutjat aquestes pretensions, perquè no les considera viables econòmicament. Les negociacions continuaran entre el 14 i el 16 de març a Potsdam, a prop de Berlín.

Aquesta jornada de vaga ha estat precedida d’una vaga sorpresa a l’aeroport d’Hamburg, aquest diumenge. Això ha deixat desconnectada aquesta ciutat amb Palma, amb quatre operatives cancel·lades. Dels 300 vols previstos a l’aeroport d’Hamburg, només se’n pogueren operar 10.

Notícies relacionades >

09/03/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT