Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Ciència nomena Javier Ruiz nou director de l'IEO
68
El Ministeri de Ciència nomena Javier Ruiz nou director de l’Institut Espanyol d’Oceanografia. Ruiz arriba al càrrec després que hagin dimitit la cúpula de l’organisme i els directors de Balears, Toni Quetglas, i Cadis, Paz Jiménez, segons publica aquest dimarts El País. L’IEO estaria passant la pitjor crisi de la seva història, amb greus problemes de gestió econòmica i contractacions bloquejades. Alguns investigadors diuen que l’organisme “s’ha enfonsat”.
El Ministeri ha anuncia aquest dimarts una transferència de 4,5 milions d’euros per al centre, que serviran per pagar despesa corrent. A més, Ciència assegura que s’està ultimant el desbloqueig de 99 contractes d’investigadors i tècnics. Aquestes mesures i el nomenament d’un nou secretari general tenen com a objectiu solucionar els problemes més urgents i millorar la gestió administrativa i financera de l’organisme.
Segons declaracions del dimitit Quetglas, fetes a El País, “s’estima que l’IEO necessita una injecció de devers 15 milions d’euros”. Considera que la partida anunciada només servirà “per tapar forats”.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
Una explosió causa dos ferits as Coll d’en Rabassa i un altre, alguns danys materials a Platja de Palma