El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
El mandatari es trobava conversant amb seguidors del seu partit als afores d'un centre cultural on s'havia celebrat la trobada quan ha rebut diversos impactes de bala
Imatge d'arxiu de Robert Fico a una compareixença.
233El primer ministre d’Eslovàquia, Robert Fico, ha resultat ferit aquest dimecres després de ser disparat al final d’una reunió del Govern celebrada a la ciutat de Handlova, en el centre del país, en un incident que des del seu partit vinculen a l’oposició.
El mandatari, pròxim a les posicions del Kremlin, es trobava conversant amb seguidors del seu partit als afores d’un centre cultural on s’havia celebrat la trobada quan ha rebut diversos impactes de bala.
La Policia d’Eslovàquia ha acordonat la zona i ha intervingut en el lloc. Segons informacions recollides per la premsa local, el suposat autor dels trets ha estat detingut, mentre que els membres de l’equip del primer ministre ha estat evacuats.
Les autoritats han identificat a l’atacant com Juraj Cintula, un escriptor de 71 anys membre de l’Associació d’Escriptors Eslovacs i fundador d’un grup literari. L’atacant portava l’arma de manera legal, segons aquestes fonts.
Segons ha detallat més tard l’Oficina del primer ministre, Fico ha estat traslladat d’urgència a un hospital pròxim, ja que requereix d’una intervenció ràpida i el trasllat a Bratislava seria massa llarg. “Les pròximes hores decidiran”, han afegit.
Els diputats del seu partit, Smer, han sol·licitat la suspensió de la sessió parlamentària prevista per a aquest dimecres a Bratislava, segons recull el diari ‘Spectator’.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle