Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
El cava és el producte que més reticències genera en els consumidors
Les empreses distribuïdores d’alimentació i de begudes ja ho han notat: les comandes de productes catalans continuen, però ara els seus clients, bars i restaurants en bona part, demanen també poder tenir una altra opció: el mateix tipus de producte però de diferent procedència. I això ho fan, diu el president de l’Associació de Distribuïdores d’Alimentació, Begudes i Neteja de Mallorca, Tolo Servera, perquè s’han trobat amb casos on els consumidors, els clients finals, han rebutjat la marca catalana.
Un dels productes que més ho pateix és, des de ja fa uns anys, el cava. Però enguany, més que mai. Ha deixat de ser, ens diuen, una qüestió anecdòtica. En plena època de preparatius de les paneres de Nadal, hi ha clients que demanen de manera específica, excloure el cava català de la seva comanda. Francisco Moreno, responsable de la distribuïdora Victoria, apunta que són un 15%.
El sector immobiliari també viu pendent de la situació a Catalunya. L’interès per comprar propietats a les Illes per part de clients catalans ha crescut en els darrers dos mesos; ja sigui per una primera o segona residència o per invertir-hi.
La tendència canvia, però, quan l’operació de compravenda és més grossa i implica més despesa. Altres professionals del sector immobiliari ens han assegurat que empresaris catalans interessats a comprar sòl o naus industrials a Mallorca han acabat tirant-se enrere per mor de la inestabilitat. Ho han fet per consell dels seus assessors, a l’espera de saber com evoluciona la situació econòmica i empresarial a Catalunya.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Aquest dijous s'ha presentat l'acte i s'ha fet un assaig general
L'assistència de gent ha estat tan multitudinària que algunes persones han hagut de quedar a fora