Dos morts i 24 ferits en un incendi en un bloc d’habitatges de Magaluf, a Calvià
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Amb 35 metres quadrats i 250 figures, és un dels més grossos de Mallorca
L’associació Betlemistes de Mallorca fa feina a escarada per tenir a punt el betlem popular que divendres horabaixa s’inaugura a la Misericòrdia. Enguany estrenen tota la part del darrere, que s’ha inspirat en el poble de Deià. Un veïnat del poble ha elaborat artesanalment les cases del puig i la cala. Margalida Bover, presidenta de l’associació, explica que “és un betlem totalment tradicional, que s’inspira en les cases i les tradicions de Mallorca”. En primer terme, per exemple, apareix amb tot detall una casa on es fan matances.
Un betlemista hi a feina tot l’any. S’ha de pensar cada escena, elaborar les figures i estructures, compartir idees, anar a cercar vegetació, pedres… Però quan arriba el mes de desembre no tenen aturall. En pocs dies els voluntaris de Betlemistes de Mallorca munten una vintena de betlems arreu de l’illa. Els agradaria tenir més mans i que gent jove n’agafàs el relleu, però diuen que estan orgullosos de la feina que fan. “No estam en contra d’altres tradicions, com l’arbre de Nadal, però s’han de mantenir les que són nostres”, afirma Bover.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades
L'Ajuntament de Calvià ha fet un minut de silenci per les dues víctimes mortals