Almanco quatre detinguts en una operació de la Guàrdia Civil a Palma relacionada amb robatoris a la Part Forana
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
El president estatudinenc lamenta que el Ministeri de Defensa espanyol es negués a deixar emprar les bases de Morón i Rota per atacar l'Iran
15
En unes declaracions, aparentment espontànies, a la compareixença de premsa posterior a la reunió de Trump amb el canceller alemany, Olaf Scholz. El nord-americà ha criticat de manera molt contundent l’actitud d’Espanya davant l’ofensiva dels Estats Units i Israel contra l’Iran. Ara, falta veure en què es traduirà exactament aquesta advertència, però la situació preocupa els empresaris de les Balears, a alguns per l’impacte comercial directe, i a d’altres pel mal que pugui fer aquesta tensió en la reputació del país.
Les bases de Morón i Rota i el 5%
Trump es mostra molt hostil amb Espanya, i lamenta que el Ministeri de Defensa es negués a deixar emprar les bases de Morón i Rota per atacar a l’Iran. El nord-americà, però considera que els greuges venen d’enfora. I recorda que Sánchez es va negar a invertir el 5% en Defensa, quan li ho va demanar l’OTAN.
Diu que li ha demanat al secretari del Tresor, Scott Bessent, que talli vincles comercials amb Espanya. I contraposa l’actitud del president espanyol amb altres socis europeus a qui considera fiables, com Alemanya.
Europa confia que respectin compromisos
Davant les amenaces de Trump, la Comissió Europea confia que els Estats Units respectin els seus compromisos comercials. El portaveu comunitari de Comerç, Olof Gill, ha assegurat que vigilaran perquè es protegeixin plenament els interessos de la Unió Europea.
El líder de l’oposició, el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha demanat respecte als aliats cap a Espanya, alhora que acusa a Sánchez de perjudicar els interessos del país.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
L'ONG Caminando Fronteras ha donat l'avís i assenyalen que són tres barques desaparegudes, en una de les quals viatgen, almanco, 10 dones i 2 infants