Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    
    
    
        
L'enginyer aeronàutic Pablo Álvarez i la investigadora Sara García Alonso han estat elegits per ingressar-hi com a astronautes titular i suplent
                            
                            L'enginyer aeronàutic Pablo Álvarez Fernández (Lleó, 1988) seleccionat com un dels nous astronautes de l'Agència Espacial Europea, i la investigadora Sara García Alonso (Lleó, 1989).
90La seva il·lusió era viatjar a l’espai i descobrir-ne tots els secrets. Ara en són una mica més a prop, d’aquest somni. L’enginyer aeronàutic Pablo Álvarez i la investigadora Sara García Alonso han estat elegits per ingressar com a astronautes titular i suplent de l’Agència Espacial Europea.
Casualment tots dos són nascuts a Lleó. Álvarez és el tercer astronauta a la història d’Espanya a ingressar a l’Agència, després de Michael López-Alegría i Pedro Duque. Va estudiar a Polònia i ha treballat al Regne Unit, a Espanya i a França per a Airbus.
Sara García, que ja forma part d’un equip amb 12 astronautes, és la primera espanyola a entrar en aquest cos d’elit, tot i que ho farà com a suplent, fet que implica que la seva participació en les missions dependrà de circumstàncies externes.
Els dos espanyols han estat seleccionats d’entre més de 22 mil candidats. L’últim procés de selecció va ser el 2009 i actualment la seva plantilla és de set membres. El director general de l’Agència, Josef Aschbacher, ha dit que els astronautes estan fets d’una pasta diferent i que els encanta fer feina “sota pressió”.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
                        
                    Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
                        
                    S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes