Ja han rebut una notificació per abandonar l'immoble
El Govern ha imposat una sanció de 2 milions d’euros al policia local de Palma que gestionava l’arrendament com a habitatges de 68 immobles sense les condicions legals mínimes d’habitabilitat. Segons ha informat aquest divendres la Conselleria d’Habitatge, Territori i Mobilitat, la multa és la major per explotació d’infrahabitatges imposada mai a les Balears i quadruplica la suma de totes les sancions dictades abans per infraccions d’aquest tipus.
El policia municipal propietari d’una societat limitada gestora dels habitacles, que incomplien les normes bàsiques de superfície, il·luminació, ventilació i salubritat, va ser detingut per aquests fets el passat 24 de novembre. La intervenció de la Policia Nacional va ser instada pel servei d’Inspecció de la Conselleria d’Habitatge després de constatar la comercialització d’aquests infrahabitatges en els barris de Gomila, Foners i sa Indioteria. La sanció, comunicada a l’infractor a mitjan gener, preveia un període d’un mes per a plantejar recurs de reposició (no s’ha interposat) i de dos mesos per a presentar un recurs contenciós administratiu.
El departament d’Habitatge liderat per la consellera Marta Vidal recorda que la llei autonòmica preveu sancions d’entre 30.001 i 90.000 euros per infraccions molt greus com les 68 atribuïdes a l’empresa del policia. En aquest cas se li imposa la sanció mínima fixada en la normativa. Habitatge explica que els habitacles estan situats en locals, plantes baixes i soterranis, molts d’ells sense bany, ventilació, ni llum natural, amb habitacions llogades com a habitatges separats. El director general d’Habitatge, José Francisco Reynés, ha destacat que l’actuació contra aquesta activitat irregular s’ha dut a terme en coordinació amb la policia local de Palma i la Policia Nacional.
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca
Segons afirmen, l'artefacte es va posar a sobre el vaixell: "El vam veure damunt nostre, no portava llums"