12 infermeres de les illes han creat una Comissió de Treball per a la prevenció del suïcidi. L’objectiu és oferir una línia d’actuació més propera al pacient, i també contribuir a rompre l’estigma que existeix al voltant d’aquest greu problema de salut pública.
A Espanya es registren 11 suïcidis al dia. És, de mitjana, gairebé un cada dues hores. Però el suïcidi es pot prevenir. Amb aquesta premissa el Col·legi Oficial d’Infermeria de les Illes Balears ha creat una Comissió de Treball, per combatre aquest greu problema de salut. Permet, per tant, detectar aquells primers senyals d’alarma.
El suïcidi és la principal causa de mort entre els joves menors de 30 anys al nostre país. Una situació que ha empitjorat amb la pandèmia.
Tot i això, a les illes fa temps que es fa feina en aquesta línia i, ara mateix, és un referent en la lluita contra aquesta malaltia.
El COIBA recomana, davant els primers senyals, telefonar a l’112 o al 061, o acudir als serveis sanitaris.
L'accident ha mobilitzat un ampli dispositiu d'emergències, en el qual han participat els Bombers de Mallorca, que han fet un rescat d'urgència en una zona de difícil accés