50 anys de la balena de la Colònia de Sant Pere
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
Aquest dijous migdia, s'han hagut de tornar a evacuar unes 300 persones davant la proximitat de la capçalera del darrer riu de lava que ha provocat l'erupció de Cumbre Vieja
A La Palma, el con principal del volcà continua escopint lava, i la cendra cobreix les cases. La lava avança inexorablement per la colada nord-oest, que afecta el barri de La Laguna de Los Llanos d’Aridane.
Aquest dijous migdia, s’han hagut de tornar a evacuar unes 300 persones davant la proximitat de la capçalera del darrer riu de lava que ha provocat l’erupció del Cumbre Vieja. Des del desbordament del con nord del volcà, la colada del nord-oest és ara la més activa amb la lava més fluida, que ha obert un nou camí paral· lel a l’anterior i s’ha ramificat seguint els caus de l’orografia.
Per altra banda, dues empreses palmeres han col·laborat per entregar menjar sls cans que s’han quedat atrapats entre la lava en la zona alta de Todoque. Ho fan amb drons: els amollen el menjar i l’aigua, i compten amb l’assessorament veterinari per a triar l’aliment i aportació hídrica més adequada en aquest tipus de situacions.
El Cabildo de la Palma ja ha agraït a les dues empreses, Volcanic Life i Ticom Solucions SL, pel seu treball desinteressat. Amb dues companyies han comunicat que continuaran amb aquestes tasques, que realitzen des de fa una setmana, mentre les condicions meteorològiques i de seguretat ho permetin, ja que es tracta de zones a les quals no és possible accedir via terrestre a causa de les altes temperatures que s’aconsegueixen en el perímetre pròxim a les colades de lava.
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte