La Guàrdia Civil i Salvament Marítim han rescatat aquesta matinada dues pasteres a Balears, una d’elles en aigües de Formentera, amb 13 ocupants, i l’altra a Cabrera, amb 16 persones a bord.
Devers les 5.30 hores, han estat rescatades les primeres 13 persones, en bon estat de salut. Han estat els mateixos ocupants de l’embarcació els qui han donat l’avís d’auxili. En el rescat han intervingut Salvament Marítim i han estat conduïts al port d’Eivissa.
A les 06.35 hores, han estat rescatades 16 persones més, també en aparent bon estat de salut, prop de l’illa de Cabrera. En aquest cas, la pastera ha estat detectada pel radar del Sistema Integrat de Vigilància Exterior (SIVE). També ha intervingut Salvament Marítim.
Enguany han arribat 64 pasteres a Balears, amb 963 migrants a bord. Per illes, a Mallorca han arribat 50 pasteres amb 759 migrants; a Eivissa 3 pasteres amb 37; a Formentera 11 pasteres amb 167 migrants i a Menorca no s’ha produït cap arribada. L’any passat van arribar 112 pasteres a Balears, amb 1.464 immigrants i l’any 209, varen arribar 41 pasteres i 507 migrants.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular