Els detinguts cobraven fins a 9.500 euros per persona i varen posar en risc greu la vida dels ocupants
Imatge d'arxiu.
155La Policia Nacional ha detengut dos homes d’origen algerià acusats presumptament de patronejar una embarcació per transportar il·legalment persones migrants fins a la costa de Mallorca. Segons la investigació, els dos arrestats formarien part d’una organització criminal dedicada al tràfic de persones des d’Algèria cap a Espanya. Els fets varen tenir lloc el passat 19 de juny, quan una embarcació va arribar a l’illa amb 24 persones, la majoria de nacionalitat algeriana.
Els detinguts cobraven fins a 9.500 euros per persona i varen posar en greu risc la vida dels ocupants. L’embarcació, de just 7,5 metres de llargària, anava sobrecarregada, sense bengales ni mesures de seguretat. Només els dos patrons duien armilles salvavides, mentre que la resta de passatgers no i no sabien nedar. La travessia va durar 42 hores i es va desenvolupar en condicions molt perilloses. El motor va quedar fora benzina i varen estar 10 hores a la deriva enmig de la mar.
Finalment, els dos homes varen passar a disposició judicial i el jutge en va decretar l’ingrés a la presó provisional.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer General Riera de Palma
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari