Els guardonats dels premis Ciutat de Palma
S'han entregat al teatre Principal en una gala retransmesa en directe al YouTube d'IB3
![Els guardonats dels premis Ciutat de Palma](https://ib3img.s3.amazonaws.com/files_flutter/60760-ciutatdepalma.jpg)
El suposat intent de repatriar els doblers va reactivar la investigació per uns delictes que ja havien prescrit
L'exministre i expresident de la Generalitat, a l'entrada del seu xalet de Benidorm aquest dimarts horabaixa. / EFE
19Eduardo Zaplana ha arribat, quan faltaven pocs minuts per a les 20.00 hores d’aquest dimarts, al seu xalet de Benidorm, ciutat on va iniciar, com a batle, la seva carrera política. L’han acompanyat diversos agents de la Guàrdia Civil. A l’exministre li imputen quatre delictes: blanqueig de capitals, suborn, desviament de fons i malversació.
Al dematí, ja ha presenciat l’escorcoll de cinc hores al seu domicili de València. A banda d’endur-se documentació, la Guàrdia Civil li ha confiscat dos vehicles. En partir, acompanyat de diversos agents, el PP ja havia anunciat la seva suspensió cautelar de militància. Telefònica ha anunciat, minuts després, que suspenia “de manera immediata” la seva relació laboral amb Zaplana. El també expresident de la Generalitat Valenciana feia feina per a la companyia des de feia anys, darrerament a l’àrea d’Afers Públics.
La investigació se centra en el suposat pagament de fins a 10 milions d’euros en comissions per diverses adjudicacions quan Zaplana presidia la Generalitat. En concret, estàn sota sospita els expedients de les concessions d’ITV, de 1997, i del pla eòlic valencià, el 2001.
Tot i que alguns dels delictes ja havien prescrit, la investigació s’ha pogut reactivar quan es va detectar que Zaplana, suposadament, repatriava els doblers a Espanya després de ser presumptament blanquejats.
Les comissions les hauria pagat un grup d’empresaris entre els quals hi ha els germans José i Vicente Cotino. Aquest darrer ja va confessar, en el judici de Gürtel, haver finançat il·legalment el PP valencià.
El seu tiet, Juan Cotino, ha estat citat com a investigat a darrera hora del capvespre. Exdirector general de la Policia amb Aznar i exvicepresident de les Corts Valencianes, el seu nom ha estat relacionat amb la majoria de trames de corrupció del PP al País Valencià.
Hi ha cinc detinguts més, tots ells membres del cercle de confiança de Zaplana. Entre aquests, l’exdirector de Relacions Institucionals de Terra Mítica, Joaquín Barceló Llorens, i la seva esposa; l’excap de gabinet de Zaplana, Juan Francisco García; i l’assessor fiscal de Zaplana, Francisco Grau, qui fou membre de la comissió de control de la desapareguda Caixa del Mediterrani, la CAM.
A banda dels set detinguts, hi ha una desena d’investigats, entre els quals l’esposa de Zaplana i la seva exsecretària.
S'han entregat al teatre Principal en una gala retransmesa en directe al YouTube d'IB3
Els pollencins han sortit més tard cap a la finca per la pluja, però no han deixat de complir la tradició de berenar a Ternelles
Davant les càmeres d'IB3, durant el directe de la retransmissió de la festa ha agraït l'ajuda dels seus amics
Aquí pots gaudir de les millors fotografies d'aquest 16 de gener de 2025 a sa Pobla