Denunciat un conductor de Menorca per avisar d’un control de trànsit a través d’un grup de WhatsApp
L’home, de 34 anys, s’enfronta a una multa que pot anar des dels 600 fins als 30.000 euros
El fotògraf Gaizka Taro fotografia personatges anònims de les Balears amb una càmera de plaques del segle XIX
Un fotògraf experimentat. Un trípode. Una càmera de plaques del segle XIX. Una òptica de 300 mil·límetres. I els veïns d’Algaida, com a protagonistes. El montuïrer Gaizka Taro recorre les Illes retratant persones anònimes que troba al carrer. “Vull mostrar la diversitat que existeix a les Balears, tant dels residents com dels visitants”, explica el retratista.
El que pocs s’esperen és que el revelatge el faci in situ, dins una furgoneta que ha adaptat per ubicar-hi un petit laboratori portàtil. Aquí en tenim el procés: col·loca 4 safates de plàstic, les omple de productes químics, i -important- encén el ventilador per combatre la calor; ara toca tancar la porta, perquè la foscor és imprescindible. Llum vermell, i a banyar les plaques per començar el procés químic del revelatge.
Un retrat més per a la col·lecció, que per ara ja suma més de 50 fotografies a 12 pobles diferents. Gaizka Taro i el seu laboratori mòbil seran a Menorca la setmana que ve, i la següent a Eivissa. Podreu visitar-ne l’exposició final, que ha rebut el suport de l’Institut d’Estudis Baleàrics, a partir del 22 de setembre, a Cas Retratista, a Montuïri.
L’home, de 34 anys, s’enfronta a una multa que pot anar des dels 600 fins als 30.000 euros
Dues persones han estat detingudes a Tànger i l'altra, a Palma. Pretenien atemptar a Espanya
El servei connectarà sis estacions de la badia amb tres línies, amb bitllets des de 0,50 euros per a residents i treballadors
Segons fonts de la Policia Nacional, planejava un atemptat de gran envergadura a Espanya