Detenguda per matar una familiar a un domicili de Pere Garau
La víctima, de devers 70 anys, ha estat trobada morta a una casa
Són al voltant d'uns 5.000
Eivissa és on més creix la colònia italiana de les Illes. Són al voltant d’uns 5.000, que no poden tallar del tot el cordó umbilical amb el seu país per necessitats administratives i de tota mena, a més dels que hi passen l’estiu per la temporada. I per fer-ho més fàcil, disposen des de fa tres setmanes d’un nou viceconsolat que els estalvia haver de viatjar a Barcelona per fer molts de tràmits.
Rossana Álvaro va establir-se com a advocada fa sis anys a Eivissa i acaba d’assumir una representació viceconsular que s’havia perdut al darrer temps. La decisió d’implantar-la la pren el consolat de Barcelona, segons com sigui de nombrosa la colònia italiana a cada indret. Per això, també Menorca ha estrenat viceconsolat mentre que a Mallorca ha canviat la titular al consolat honorari.
A Eivissa les necessitats dels seus compatriotes tenen un component estacional. A l’hivern les necessitats tenen a veure sobretot amb la documentació i dubtes administratius. A l’estiu creixen molt els casos penals en què ha d’intervenir. Per això, també Eivissa continuarà rebent la presència de carabinieri durant l’estiu. A més dels immigrants italians, al voltant d’un terç de la població són nascuts a l’Argentina amb passaport italià, que ara tendran més difícil obtenir la nacionalitat.
Com ella mateixa, diu que els seus compatriotes trien Eivissa pel clima i l’animada nit de l’illa, però sobretot per la cultura i la qualitat de vida. I com la resta de residents, cada dia se’ls posa més difícil trobar un lloguer a un preu raonable.
La víctima, de devers 70 anys, ha estat trobada morta a una casa
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa
Rodada en la seva major part a l'illa, el director, David Ilundain, confia que el públic quedi atrapat per aquest thriller que mescla cinema social i quinqui