X

Eivissa esquiva les restriccions d’aigua aquest estiu malgrat la prealerta per sequera

L’Ajuntament assegura que el subministrament està garantit als nuclis urbans

13/08/2025

Eivissa esquiva les restriccions d’aigua aquest estiu malgrat la prealerta per sequera

43

Eivissa no preveu restriccions en el subministrament d’aigua als nuclis urbans aquest estiu, tot i la situació de prealerta per sequera declarada a les Balears. Així ho ha confirmat l’Ajuntament, que assegura que la situació està controlada i que el proveïment està garantit per als residents.

Aquesta bona previsió arriba després que el municipi n’hagi reduït un 8% el consum dels grans consumidors durant el mes de juliol —l’equivalent a més de 14,4 milions de litres— gràcies a mesures com el telecontrol de consums i les campanyes de conscienciació.

A més, des de la setmana passada s’ha posat en marxa una nova iniciativa per aprofitar l’aigua freàtica que durant més de trenta anys es perdia a l’avinguda de Pedro Matutes Noguera. Amb la instal·lació de dipòsits portàtils i bombament, es calcula que es recuperaran prop de 70 tones d’aigua al dia que es destinaran al reg de zones verdes i a la neteja amb aigua dels carrers.

El regidor de Medi Ambient, Jordi Grivé, ha remarcat que “l’aigua d’aquí ve de dessaladores i són unes dessaladores que mai paren. En cas que s’aturassin, podríem continuar confiant en pous. Les restriccions aquí no passaran perquè depenem un 99% de dessaladores; si no fallen, no tindrem cap problema amb les restriccions”.

Grivé també ha avançat que en les pròximes setmanes es presentaran noves accions per continuar optimitzant la gestió dels recursos hídrics i reforçar la sostenibilitat de la ciutat.

13/08/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT