Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
La llei estableix un màxim de tres mesos per resoldre les concessions de llicències
La llei balear marca als ajuntaments un màxim de 3 mesos en la concessió de llicències d’obra. El termini s’amplia als 6 i als 8 mesos si són necessaris informes supramunicipals o del Govern balear.
Segons la darrera enquesta realitzada pel Col·legi d’arquitectes a 183 professionals del sector, tot l’arxipèlag incompleix aquests terminis.
A les Balears el termini mitjà de resolució és de 16 mesos. El cas més greu és el d’Eivissa: més de dos anys, en concret 28 mesos, han d’esperar aquells que volen escometre una obra per obtenir la pertinent llicència municipal
Els arquitectes d’Eivissa veuen com a imprescindible una actualització dels planejaments d’ordenació urbana de la major part dels municipis de l’illa.
També atribueixen aquest retard generalitzat de tot l’arxipèlag a la normativa balear, molt complexe i interpretable, segons el seu parer. Opinen també que els serveis tècnics i jurídics de les administracions són insuficients i que caldria una ampliació de personal
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou