La preocupació per la relació entre els adolescents i el seu ús d’internet i les xarxes socials ha arribat al sistema judicial. De fet, ha estat el tema central en l’acte d’obertura de l’any judicial 2024-2025 a Eivissa.
Segons la memòria de fiscalia de les Balears de 2023, a l’arxipèlag el 34% dels adolescents presenta un ús problemàtic d’internet i les xarxes socials, una xifra lleugerament superior que al conjunt d’Espanya i que també és un poc superior en el cas de les al·lotes.
Segons aquest informe, durant l’any passat un 10% dels adolescents ha reconegut haver enviat fotos de contingut sexual i un 30%, haver-les rebut.
Una altra dada és que un 46% d’ells reconeix haver accedit a webs de contingut pornogràfic. Un 22% de les al·lotes reconeix haver-se sentit pressionada per enviar contingut sexual davant un 8% dels al·lots. D’altra banda, el president del Tribunal Superior de Justícia ha reconegut que Eivissa es troba en una situació pitjor que la resta d’illes a l’hora de completar les plantilles dels jutjats.
El cos, quasi momificat i encara per identificar, va ser localitzat a l'interior d'una caseta abandonada ubicada entre Can Picafort i Son Serra de Marina
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros