Detenguda per matar una familiar a un domicili de Pere Garau
La víctima, de devers 70 anys, ha estat trobada morta a una casa
En alguns punts de Mallorca i Menorca, la concentració de nitrats, perjudicials per a la salut, supera el límit legal actual, 50 mg/l
Un informe de Greenpeace alerta que molts de municipis de les Balears tenen l’aigua de consum contaminada per nitrats. El 45% de les aigües subterrànies de les Balears tenen excés de nitrats. De fet, les illes són la regió espanyola amb més afectació per aquest tipus de contaminació.
Una dada que, segons l’especialista en dret ecològic i ambiental, Esteve Morelle Hungria, demostra que el problema és estructural i, per això, reclama una normativa més estricta que permeti abaixar-ne el llindar tolerable, segons ha explicat a l’Informatiu Matí, d’IB3 Ràdio.
És una reflexió de Morelle Hungria hores abans d’unes jornades que tenen lloc a Eivissa sobre l’estat de la mar a les Illes, amb el rerefons del projecte de llei del mar balear, una normativa urgent, segons l’investigador, a causa de totes les amenaces que pateix la Mediterrània, especialment les relacionades amb l’alta pressió humana.
Molts de municipis de les Balears tenen l’aigua de consum contaminada per nitrats. Segons el mapa de Greenpeace, no es pot beure ni cuinar amb l’aigua del grifó a pobles com sa Pobla, Manacor, Felanitx, Santanyí, ni tampoc a Ciutadella, ni a Maó. En tots aquests punts de Mallorca i Menorca, la concentració de nitrats, perjudicials per a la salut, supera el límit legal actual, 50 mg/l.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La víctima, de devers 70 anys, ha estat trobada morta a una casa
Al tram que connecta l'autopista amb el Molinar
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa