Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
El darrer baròmetre del CIS reflexa que un 84% dels enquestats creu convenient reformar la sanitat després del que s'ha viscut aquests darrers mesos amb la pandèmia
La monarquia surt en el darrer baròmetre del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS). Només un 0,5% dels enquestats la situa entre els principals problemes. Però en cap cas, el CIS demana sobre la institució o el rei. No ho fa des del 2015.
Per altra banda, la corrupció (20,5%) torna a estar entre les principals preocupacions dels espanyols. En concret, se situa en el quart lloc. L’atur (30,7%) continua al capdavant. Li segueix la situació econòmica (29,7%) i la covid-19 (27,3%). La pandèmia, però, es manté com el principal problema que més afecta a nivell personal els espanyols (29,4%).
Sobre la cura contra la covid-19, un 44% estaria disposat a vacunar-se immediatament quan es tingui accés a l’antídot. Un 40%, però, preferiria esperar. Amb tot, un elevat 84% dels espanyols creu convenient reformar la sanitat després del que s’ha viscut aquests darrers mesos amb la pandèmia.
Davant aquesta segona onada del virus, un 58% creu que s’haurien de prendre mesures de control i aïllament més exigents. En canvi, prop d’un 26% considera que es pot continuar com fins ara.
El baròmetre, elaborat durant la primera setmana de setembre, dona al president del govern espanyol Pedro Sánchez la valoració més baixa des que va començar la pandèmia, amb un 4,6. Tots els líders, de fet, baixen de nota. Sobre la intenció de vot, augmenta l’avantatge del PSOE per sobre del PP i s’incrementa el suport a Ciutadans, la formació que més apuja.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703