Graduació excepcional de final de promoció d’uns 1.500 estudiants de la UIB a l’estadi de Son Moix
IB3 retransmetrà en directe la cerimònia a través del web IB3.org/directe
L'ONG fa balanç dels primers mesos del Pla Reacciona d'ajuda directa per pal·liar la crisi derivada de la guerra d'Ucraïna, la covid-19 i el canvi climàtic
200
En només dos mesos del seu pla Reacciona, Creu Roja Illes Balears ha lliurat 871 ajuts en un full de ruta que planteja arribar a més de 635 llars (2.540 persones). Hi ha un pressupost inicial de 203.200 €. Es tracta de la resposta de l’ONG amb ajudes directes, principalment econòmiques i de productes alimentaris, per pal·liar la crisi derivada de la guerra d’Ucraïna, la Covid-19 i el canvi climàtic.
Amb un 34 % de l’objectiu aconseguit en aquest temps, les dones han estat les que han registrat més demandes d’ajuda. Informa l’Oficina de Comunicació de l’entitat humanitària que la població femenina (60%) d’entre 31 i 50 anys ha estat la que més ajuda ha requerit: entre la franja d’edat de 31 -40 anys, s’ha lliurat ajuda a 127 dones en contraposició amb 83 homes beneficiats. De 41 a 50 anys, són 118 dones davant de 59 homes.
També hi ha escletxa de gènere quant a les dones joves de 21 a 30 anys (83 enfront de 62 homes) i en les de 51 a 60 (59 davant de 33). En cap tram d’edat el nombre de dones és menor que el d’homes, encara que de 0 a 10 anys, els infants descendents de sol·licitants estan pràcticament igualats en nombre (64 nines davant 69 nins).
Entre les ajudes lliurades, destaquen les econòmiques: més de 600 oferides per a la cobertura de primera necessitat, pagament de rebuts de subministraments, habitatge, transport i altres ajuts, a més de béns (més de 200 productes alimentaris, d’higiene i vestuari, entre d’altres).
L’oficina de la Creu Roja a Palma amb un 64 % d’atencions, Maó amb un 11 %, Manacor amb un 9,5 % i es Mercadal, amb el 3,5 % són les oficines que, fins ara, han atorgat més ajudes.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
IB3 retransmetrà en directe la cerimònia a través del web IB3.org/directe
La proposta de la companyia holandesa Panama Pictures combina dansa, circ i música sobre una plataforma flotant
El tribut In the Night reunirà prop de 75 músics i cantants en dues actuacions, aquest juliol, as Migjorn Gran i a Alaior