La manca de turistes condiciona la feina als bars i restaurants de les zones costaneres
Dels 9.000 associats a PIMEM Restauració, només un terç dels negocis ha reobert. La resta veu improbable reprendre l’activitat. La manca de turistes condiciona la feina dels locals que obren principalment durant la temporada d’estiu. Segons l’associació, el 75% dels bars i restaurants romanen tancats, tot i que a partir d’avui dia 25 de maig, es permet un aforament del 50%, tant a l’interior com a l’exterior dels negocis. Reclamen ajudes per sortir progressivament dels expedients de regulació.
En canvi, a la part forana de Mallorca la gran majoria dels bars i restaurants, excepte els dels nuclis costaners, fan feina amb relativa normalitat. A la capital del Raiguer, per exemple, tots els negocis de restauració han aixecat la barrera.
A Palma, també han reobert molts dels bars i restaurants fins ara tancats. Atenen amb cita prèvia. Les cartes tradicionals gairebé han desaparegut, el menú es mira ara en línia. Entre client i client estrictes mesures de desinfecció i higiene. Imprescindible també guardar els dos metres de distància. Amb tot, s’ha fet una passa cap a la nova normalitat.
A les zones costaneres, la sensació de normalitat està encara ben lluny. La gran majoria de negocis no han obert, i tampoc ho faran mentre no arribin els turistes, els seus principals clients. Amb tot, alguns s’han arriscat.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici