Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

El Banc de Sang recorda que cada donació de sang pot ajudar a salvar almanco tres vides
Imatge d'arxiu./ Shutterstock
62La Fundació Banc de Sang i Teixits de les Balears alerta aquest dimarts que les reserves dels grups 0+ i 0- estan “en una situació crítica”; per la qual cosa, anima les persones d’aquests grups a donar. En un comunicat l’entitat explica que, des que ha començat l’any, les donacions de sang han disminuït de manera significativa; mentre que l’augment de l’activitat hospitalària ha exacerbat la necessitat de donacions de sang.
El Banc de Sang recorda que cada donació de sang pot ajudar a salvar almanco tres vides. En l’actualitat, expliquen, també, que es necessiten més de 200 donacions de sang al dia per mantenir les reserves en nivells segurs.
Pot donar sang qualsevol persona més gran de 18 anys, en bon estat de salut i que compleixi amb els requisits mèdics. Per facilitar la donació, els interessats a ajudar poden programar una cita al web (donasang.org), o trucar per telèfon (971764433). La seu del Banc de Sang a Palma recull donacions de dilluns a divendres de 8:00 a 20:30 hores i el dissabte de 9:00 a 13:30 hores. A més, aquest dimarts es recullen donacions en el centre sanitari de Sóller i a Can Misses (Eivissa).
També dimecres hi haurà un punt de recollida a Son Espases, a Esporles (C/ Jaume I), al Pla de na Tesa (Ca Ses Monges) i a la unitat sanitària des Mercadal. Dijous la fundació serà al centre sanitari de sa Pobla, a Andratx (davant la Policia Local) i en el centre d’extracció de Maó.
El divendres es recolliran donacions en els centres sanitaris de Santa Ponça, Llucmajor i Pollença; i dissabte al matí en el centre comercial Mallorca Fashion Outlet.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca