Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
L'Ajuntament restablirà la setmana que ve el servei de bicicletes públiques, que haurà de desinfectar cada dia, i recomanarà l'ús de guants per utilitzar-les
La setmana que ve l’Ajuntament de Palma restablirà el servei de bicicletes públiques Bicipalma, que no funciona d’ençà que va començar l’estat d’alarma. Encara no hi ha una data fixada, però el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Palma, Xisco Dalmau, ha assegureta que serà “d’aquí a un parell de dies”. “L’Ajuntament ha de garantir que les bicicletes es facin netes i es desinfectin cada dia. A més, recomanarem als usuaris que es posin guants per anar amb les bicicletes públiques”, ha dit Dalmau.
Mentre que a Madrid i a Barcelona els serveis de bicicleta pública ja s’han restablert aquesta mateixa setmana, a algunes ciutats europees no s’ha deixat mai d’oferir. Segons entitats probicicleta, les administracions haurien d’haver apostat de manera més decidida per aquest mitjà de transport. Arreu de l’estat, usuaris de la bicicleta han denunciat com els cossos i forces de seguretat fan més controls i identificacions als ciclistes que no a les persones que van a peu o amb cotxe.
En relació amb això, el president de la plataforma d’usuaris de la bicicleta de Palma BiCiutat assegura que a les Balears no tenen coneixement que s’hagin donat casos semblants. Aixi i tot, però, Toni Cànaves, president de l’entitat, assegura que “els ciclistes s’ho pensen dues vegades, a l’hora d’agafar la bicicleta, perquè se senten més vulnerables”. “Les forces de seguretat haurien de reconèixer la bicicleta com un mitjà de transport i no només una manera d’oci o de fer esport“, diu Cànaves.
Ara per ara, tant si és amb bicicleta pública com amb qualsevol altra bicicleta, només està permès desplaçar-s’hi ens els casos previstos per l’estat d’alarma: anar a fer feina, a comprar, al banc o a la farmàcia.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores