Els caravanistes clamen contra l’ordenança de trànsit de Ciutadella
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut

La memòria 2022 destaca també actuacions com el 50 % de rehabilitació de la coberta de la parròquia de Banyalbufar
La campanya arqueològica del monestir bizantí de Cabrera és una de les accions més destacades d’enguany del Bisbat de Mallorca envers el patrimoni cultural.
“La tenim a punt de caramel”, diu el codirector de l’excavació, Mateu Riera. “Després de la campanya d’enguany, l’any que ve serà arribar i només excavar a nivell del monestir“.
El 2022 ha estat el primer any del pla quinquennal del Bisbat per recuperar, consolidar i museïtzar aquestes restes històriques. S’ha compromès a aportar-hi 5.000 euros anuals fins el 2026. “Té sentit, perquè és un monestir i són les nostres arrels com a Església“, afegeix el vicari episcopal de Patrimoni Històric i Cultural, Mn. Francesc Vicens.
La prospecció té pinzellades novel·lístiques. Serà difícil, diuen, resoldre misteris com a què es referia el Papa Gregori en la seva carta, quan parlava dels crims comesos pels monjos. Riera considera que podria ser l’avarícia, veient els objectes valuosos que hi han trobat, però reconeix que mai es podrà saber del cert, perquè la carta no explicita res més.
El Bisbat, enguany amb més pressupost que altres anys, ha fet balanç d’una llarga llista actuacions: intervencions de béns immobles, accions sobre béns mobles i projectes culturals. Destaquen, per exemple, la restauració del conjunt escultòric de sibil·les i profetes de la Parròquia de Sant Nicolau de Palma, la rehabilitació de la coberta de la parròquia de Banyalbufar (que es troba al 50%), el retorn al culte al Palau de Sineu i la celebració d’esdeveniments com la Nit de les Esglésies.
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Les famílies hauríem de tenir confiança en els adults de referència dels nostres infants a l'escola i ara mateix no la tenim
Segons el Servei d'emergències 061, el menor caminava per la voravia quan un camió li hauria colpejat el cap amb el retrovisor
Aquesta cursa va ser una idea d'un grup d'amics del poble i ha acabat convertint-se en una de les cites més importants del municipi