Joan Rabassa, de 17 anys, corona el pi de Pollença
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Organitzacions ecologistes aposten per una alternativa més sostenible: el Green Friday
Són molts els que aques divendres han cercat un bon descompte pel Black Friday, rebaixes d’entre el 20 i el 50 per cent han cridat a molts a sortir al carrer.
7 de cada 10 espanyols compraran alguna cosa durant aquesta festa comercial. I la mitjana de despesa, entre els 100 i 300 euros.
Una setmana de descomptes que compensa molt les grans superfícies, i no tant als petits comerciants.
La patronal PIMECO creu que aquesta setmana de descomptes ha dinamitat les campanyes de Nadal i rebaixes.
A Menorca els petits comerciants estan a punt de llançar un lloc virtual de vendes. I és que el comerç en línia agafa cada vegada més força. Durant els mesos de novembre i desembre Correus gestionarà un 21% més de paquets, a Balears, per aquestes cintes en passaran uns 750.000.
Les organitzacions ‘Extinction Rebellion‘ i ‘Fridays For Future Mallorca‘ s’han concentrat aquest divendres en protesta del consumisme desmesurat, impulsat pel ‘Black Friday‘ o per la seva versió extensa la ‘Black week‘.
El consum elèctric, el transport dels productes, l’ús demesurat d’aigua durant la producció o l’ús dels pesticides estan entre les mesures que rebutgen des de les organitzacions medi ambientals.
El ‘Green Friday‘, existent des del 2015 és l’alternativa sostenible a l’hipercosumisme. L’objectiu no és aturar les compres, però sí conscienciar la societat d’un consum responsable. O el que és el mateix, només comprar allò que realment es necessita fer-ho al comerç de proximitat i reutilitzar els productes. Durant la darrera dècada també han sorgit altres moviments alternatius, com ara, ‘el dia sense compres’ o el ‘dimarts de donacions‘.
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
Creuen que podria procedir d'una embarcació amb persones migrants a bord