Ampli dispositiu policial a l’hospital de Son Espases de Palma per una falsa alarma
S'havia donat avís per la presència d'un home que suposadament portava una arma però finalment la Policia Nacional ho ha descartat

En deu minuts, el calabruix va afectar els cultius de Santa Maria, Consell i Biniali. Els ametllers també n'han patit les conseqüències
Ràpida però molt intensa. La tempesta patida a Mallorca la nit de dissabte a diumenge ha danyat la vinya a Santa Maria, Consell i Biniali. També ha afectat l’ametlla, just quan faltaven només 10 dies per recollir-la.
En qüestió de 10 minuts el calabruix va provocar destrosses importants. Una de les vinyes perjudicades és la de la Bodega Ribas de Consell. Això sí, encara no han calculat les pèrdues econòmiques. És prest per fer-ho. “El problema serà que els grans que estan tocats faran perdre els altres”, anticipa l’encarregat de les vinyes, Toni Colom.
En total, tenen 30 hectàrees i no saben quina quantitat podran salvar. Tot, després d’un any complicat per la presència d’un fong. Ara, quan semblava que el veremar aniria bé, el calabruix ho ha canviat tot.
Avui mateix al capvespre aplicaran un tractament ecològic per intentar salvar la major part possible de raïm. Però ja tenen clar que, enguany, la producció de vi davallarà.
A més de la vinya, altres cultius com els ametllers també han patit a conseqüència del calabruix. Moltes ametlles han caigut en terra quan només quedaven deu o dotze dies perquè estiguessin llestes per tomar-les.
Unió de Pagesos preveu que el balanç de danys sigui encara major els pròxims dies. Creuen que l’horta també estarà afectada.
Carrers anegats en la primera tempesta de l’estiu
S'havia donat avís per la presència d'un home que suposadament portava una arma però finalment la Policia Nacional ho ha descartat
El 'hòlding' empresarial del tenista multiplica gairebé per cinc els guanys el 2023
A Palma hi ha 8 escoletes que tenen el servei externalitzat
La trentena de veïns desallotjats ja han pogut tornar a ca seva