X

El camp de Menorca clama perquè es reconegui la doble insularitat i contra Mercosur

Rebutgen l'acord de la Unió Europea amb els països de Sud-amèrica perquè permetrà l'entrada de productes amb menys exigències normatives

29/01/2026

El camp de Menorca clama perquè es reconegui la doble insularitat i contra Mercosur

68

Més de 150 persones, entre ells molts pagesos joves, una desena de tractors i membres de les diferents entitats del camp a Menorca, demostrant la seva unitat, s’han concentrat al recinte firal des Mercadal. Amb algunes pancartes de “sense pagesia no hi ha futur” o “Mercosur mata el camp”.

El sector agrari menorquí reclama que la nova política agrària comuna tengui un pressupost propi i suficient, un únic reglament d’aplicació, simplificació administrativa real i un reconeixement de la doble insularitat de Menorca, amb compensacions estructurals pels sobrecostos permanents pel fet de ser una illa no capitalina.

Rebutgen l’acord de la Unió Europea amb Mercosur, de països de Sud-amèrica, en la formulació actual. Temen que permeti l’entrada de productes agroalimentaris amb normes d’exigència inferiors al que demanen als pagesos a la Unió Europea.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT